"The learning game" "El juego de aprender" "Lære leken" IC

Tor L'Tha

First Post
"The learning game" "El juego de aprender" "Lære leken" IC

"The learning game" "El juego de aprender" "Lære leken"

This is a game that will be written most part in Spanish and Norwegian. My girlfriend is very curious on how this kind of games are and we are going to start a little game without to many rules, making it a introduction to the fantastic world of Roll playing.

I hope this is not against any rule that exists on En-world.


Vi skal prøve å skrive et eventyr, på spansk. ^^ så lærer du deg språket kansje litt raskere.

Jeg tenkte meg et spill uten noe særlige regler. Reglene som må følges er få og uspesifiserte. Det finnes ingen tabbeller o.l. ingen terninger og poeng, som det gjør i vanlige spill. Alt som skjer bestemmes av spillerenes egen fantasi, altså oss to.
Siden det ikke finnes bestemte regler for utviklingen i spillet er det viktig å ha en del retningslinjer. F.eks. må man prøve å holde seg innen for visse rammer av sansynlighet. Du kan ikke hoppe over en 100m bred elv, klatre uendelig lenge i en fjellvegg, osv...
Når det gjelder historie og oppdrag, så vet jeg ikke helt hvordan den biten skal løses. Vi kan prøve å spille/leke/lære i en tolkien verden, hvor alle ting er så mye finere. Oppdrag og sånt finner vi nok på underveis.

Tale skrives med en farge, for eksempel Plommefargen. Sakke høyt skrives med fet skrift. «Kan du kjøpe en to-tre kilo oksekjøtt til frikaseen jeg skal lage i kveld?, vi har gjester må du huske!... »
Tanker skrives i kursiv «Hva hvar det jeg skulle kjøpe på markede?»
Observasjoner og ting karakterene gjør noteres i vanlig skrift «Han tar koppen ut av ryggsekken og setter den på bordet.»

Dette er den første posten In Character tråden, med nyttig informasjon til spillerne. Neste post hvil være begynnelsen på eventyret.

Dette er alt du får av meg denne gangen på norsk. Det som følger er karakterbeskrivelse. Og har en egen link. The rogues gallery.

The Rogues gallery
 
Last edited:

log in or register to remove this ad

Tor L'Tha

First Post
De pronto los ojos de Rad se abren al escuchar un grito ahogado. Era solamente el viento ahullando, o de verdad habia alguien ahi afuera?

Rad se levanta de las mantas de invierno y saca la cabeza por la puerta de la carpa.

Habra alguien ahi? Rad concentra toda su atencion en escuchar los sonidos que lo rodea. Seguramente era el viento. piensa Rad, pero de pronto escucha otra vez el grito ahogado.

Rad se devuelve dentro del carpa y se coloca la ropa muy rapido y se coloca los guantes y gorro. Hacia mucho frio esa mañana de invierno y la nieve le llegaba hasta las rodillas.

Rad corre hacia donde escucho los ruidos y ve una pequeña niña arrinconada por un joven oso. El oso no era muy grande y seguramente era un oso que no hace mucho tiempo habia abandonado su madre.

Rad corre hacia el oso tratando que el oso no lo vea, en el camino recoje una gruesa ramma.
Al llegar donde estaba el oso, Rad lo golpea con todas sus fuerzas.
En un movimiento rapidisimo, el oso se vuelve hacia su agresor y al ver que éste tenia una gruesa rama, el oso no lo piensa dos veces, se da la vuelta y corre hacia las profundidades del bosque.

Estas bien?!
le pregunta Rad a la niña.
 


Remove ads

AD6_gamerati_skyscraper

Remove ads

Upcoming Releases

Top