[FULL] "The learning game" "El juego de aprender" "Lære leken"

Tor L'Tha

First Post
[FULL] "The learning game" "El juego de aprender" "Lære leken"

"The learning game" "El juego de aprender" "Lære leken"

This is a game that will be written most part in Spanish and Norwegian. My girlfriend is very curious on how this kind of games are and we are going to start a little game without to many rules, making it a introduction to the fantastic world of Roll playing.

I hope this is not against any rule that exists on En-world.


Vi skal prøve å skrive et eventyr, på spansk. ^^ så lærer du deg språket kansje litt raskere.

Jeg tenkte meg et spill uten noe særlige regler. Reglene som må følges er få og uspesifiserte. Det finnes ingen tabbeller o.l. ingen terninger og poeng, som det gjør i vanlige spill. Alt som skjer bestemmes av spillerenes egen fantasi, altså oss to.
Siden det ikke finnes bestemte regler for utviklingen i spillet er det viktig å ha en del retningslinjer. F.eks. må man prøve å holde seg innen for visse rammer av sansynlighet. Du kan ikke hoppe over en 100m bred elv, klatre uendelig lenge i en fjellvegg, osv...
Når det gjelder historie og oppdrag, så vet jeg ikke helt hvordan den biten skal løses. Vi kan prøve å spille/leke/lære i en tolkien verden, hvor alle ting er så mye finere. Oppdrag og sånt finner vi nok på underveis.

Tale skrives med fet skrift. «Kan du kjøpe en to-tre kilo oksekjøtt til frikaseen jeg skal lage i kveld?, vi har gjester må du huske... »
Tanker skrives i kursiv «Hva hvar det jeg skulle kjøpe på markede?»
Observasjoner og ting karakterene gjør noteres i vanlig skrift «Han tar koppen ut av ryggsekken og setter den på bordet.»

Dette er alt du får av meg denne gangen på norsk. Det som følger er karakterbeskrivelse. Og har en egen link. The rogues gallery. Click under.

The Rogues Gallery ---> Side hvor du kan se Karakterene som er i spillet.

Out Of Character Tread --> også forkortet OOC her kan vi bli enige om hvordan spillet skal spilles, regel bruk, oversettelser, hva setninger betyr og lignende . VIKTIG. Dette er startsiden. Og den viktige infoen er her.

In Character Tread ---> også forkortett IC... Denne siden er selve spillet, og forhåpentlig alt på spansk ;)
 
Last edited:

log in or register to remove this ad

Remove ads

AD6_gamerati_skyscraper

Remove ads

Recent & Upcoming Releases

Top