OOC - Thoughts Lost in Darkness [closed]- A Second Campaign in the World of Mind Fire

infax

First Post
Welcome to the second campaign thread for the World of Mind Fire.

This thread will group all OOC and inter-session discussions on any of the groups of the campaign.

More updates to come throughout the week (and, hopefully, a decent chronicle on everything that has went on the world so far, including events of the first campaign).

* I hope, as the last time, that it will be no problem for board moderators to have a campaign OOC thread for a game that is not actually being played on the boards. If there are any issues, I suggest the moderators e-mail me.

Last edited:

log in or register to remove this ad

Desenvolvimento de ideias para o proximo jogo dia 15-05-2008

Olá Pablo,
Tenho pensado bastante no jogo ultimamente e gostaria de desenvolver algumas idéias para a próxima sessão.
Com a interferência do inquisidor, uma possibilidade, seria armar uma cilada para ele uma semana antes do encontro com o enviado do Conde. Mas não sei dizer se temos condições de enfrentá-lo mesmo ele estando so contra nosso grupo.
Eu pretendo também me comunicar com Fernos, o conselheiro do Rei, uns 7 dias antes do encontro.
Devo lembra que não tenho mais magias de 1 e 2 level disponíveis pois exauri meu repertorio no ultimo encontro.
Tenho curiosidade em saber em que dia do ano nos estamos.
Sobre meta-game queria saber se vc poderia liberar treina feats durante o percurso da virada de ano. Pois sinto muita necessidade em pegar um feat para deixar o skill “Diplomacia” como classe skill.
Obrigado!

Boeschenstein said:
Olá Pablo,
Tenho pensado bastante no jogo ultimamente e gostaria de desenvolver algumas idéias para a próxima sessão.
Com a interferência do inquisidor, uma possibilidade, seria armar uma cilada para ele uma semana antes do encontro com o enviado do Conde. Mas não sei dizer se temos condições de enfrentá-lo mesmo ele estando so contra nosso grupo.
Eu pretendo também me comunicar com Fernos, o conselheiro do Rei, uns 7 dias antes do encontro.
Devo lembra que não tenho mais magias de 1 e 2 level disponíveis pois exauri meu repertorio no ultimo encontro.
Tenho curiosidade em saber em que dia do ano nos estamos.
Sobre meta-game queria saber se vc poderia liberar treina feats durante o percurso da virada de ano. Pois sinto muita necessidade em pegar um feat para deixar o skill “Diplomacia” como classe skill.
Obrigado!

First, let me start by postponing next game yet again. I'll be unavailable this tuesday (27/05/2008). Was Carlos notified of the game anyway?

On the idea of an ambush, it wouldn't be bad, but two problems are immediately apparent:
1) How to make sure the Inquisitor would come by himself?
2) How to defeat the Inquisitor? He is a very powerful opponent, beyond most mortal scope (something akin to Paragon scope).

For the date, I don't have the calendar here from where I'm posting, but I can check that from home. It is late summer if I'm not mistaken.

Finally, on the matter of making Diplomacy a class skill, we have talked about that in person. I hope to post something for a social-inclined class soon.

As a last note, I talked to Bernardo. He would have a hard time playing during the week, but even if he did manage to do it he made it clear he has no interest in a Mind Fire game. If this game doesn't pan out, next one is likely to be some 4e attempt.

Cheers!

Remove ads